Thea Hopmans

Natuurlijk slapen met Sofrologie

Sofrologie om slaapstoornissen te beheersen

Vraagt ​​u zich af hoe Sofrologie u kan helpen uw slaapstoornissen te verlichten?

Ontdek je natuurlijke vermogen om elke nacht direct in slaap te vallen
  Wetenschappelijk onderbouwd   Zonder medicatie   Persoonlijke ondersteuning
Je bent dus op de juiste plek.


Hoe om te gaan met slaapstoornissen?

Omdat Sofrologie uitstekende middelen biedt om weer tot rust te komen, wat de basis ingrediënten zijn voor een goede nachtrust.
Door het proces bewust in harmonie te brengen van lichaam en geest door de reactivering van bestaande capaciteiten, biedt Sofrologie een effectieve en eenvoudige reactie op veel invaliderende situaties tijdens dagelijkse momenten, in het bijzonder slaapstoornissen.

6 slaap -stoornis thema's om 

#https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypersomnie

Slapen ondersteunt het herstellend vermogen van lichaam en geest. Reparatiemechanismen en verwerkingsprocessen vinden vooral ’s nachts plaats.
Wanneer het slapen niet meer vanzelfsprekend is en u kampt met chronisch slaaptekort dan kan dit verregaande gevolgen hebben voor zowel uw lichamelijke als geestelijke gezondheid.

Zo laat wetenschappelijk onderzoek zien dat het onder andere leidt tot een verhoogde kans op hart- en vaatziekten, diabetes type II, overgewicht, Alzheimer, borstkanker, chronische pijn, angst, depressie en verkeersongevallen. 

Door inzicht te krijgen in uw slaapproces,
geeft psychologisch inzicht en de oefeningen met Sofrologie een hele goede uitkomst, zij brengen levensenergie om op een gezonde manier u leven te verlichten.

De ergernissen, die vaak verantwoordelijk zijn voor slaapstoornissen, moeten onder controle kunnen worden gehouden, zodat je een positievere gemoedstoestand vindt en dus een slaap van goede kwaliteit. 

Natuurlijk ervaart iedereen dagelijks een verschillende mate van stress, inclusief stress op het werk. En dit wordt beschouwd als een van de belangrijkste oorzaken van slaapstoornissen. 
Maar Sofrologie is er om u te ondersteunen bij het omgaan met uw stress en dus bij het herwinnen van slaap. 

Dankzij eenvoudige oefeningen kun je jezelf leegmaken en zo allerlei negatieve energieën kwijtraken die je geest kwellen, en meestal ‘s nachts om te voorkomen dat je goed slaapt. 

 

Als u last heeft van slaapstoornissen, gaat al uw aandacht naar dit probleem. Je denkt er overdag vaak aan en je ziet bedtijd met schroom aankomen. Maar maak je geen zorgen: dit is volkomen normaal. 

Het is in veel gevallen hetzelfde als bij het omgaan met emoties, het omgaan met een fobie, het verlichten van pijn, of door het leven gaan. Periode van de menopauze.
#De voordelen van Sofrologie kan u helpen verminderen of zelfs elimineren van uw slaapstoornissen. 

Weet dan dat er verschillende Sofrologie methoden zijn die een totale ontspanning mogelijk maken, in het bijzonder dankzij de afleiding van de aandacht door de oefening die volgt.
#Meld je aan en ervaar wat Sofrologie voor je kan betekenen

Ademhalingsoefeningen worden sterk aanbevolen in een aantal gevallen: pijn, stress, fobieën, bijvoorbeeld, maar ook om te gaan met slaapstoornissen. 
Omdat een goede buikademhaling de ontspanning van het lichaam en een gevoel van welzijn bevordert. 

Slapeloosheid heeft een grote gedragsmatige component. Een Sofroloog helpt mensen door middel van bewustwording en gedragsverandering. De therapie is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en heeft een praktische, voor u goed toepasbare aanpak.

Ademhalen is een belangrijk onderdeel binnen de bestrijding van slapeloosheid en zijn slaapstoornissen.

Slaap is een periodieke fysiologische toestand waarin het lichaam zijn waakzaamheid en reactiviteit onderbreekt.

Er zijn dus cycli van paradoxale en niet-paradoxale slaap, waarbij de laatste in verschillende fasen opsplitsen: in slaap vallen, lichte slaap en diepe slaap. En er zijn momenten waarop u geen slaapproblemen heeft, uw hartslag vertraagt, uw lichaamstemperatuur daalt en uw spierspanning zwak is.

Weet ook dat slaap van vitaal belang is omdat het helpt om het fysieke en mentale evenwicht te behouden, en de assimilatie en het leren bevordert.
Het is daarom noodzakelijk voor ieders goede gezondheid en als niet alle individuen gelijk zijn als het gaat om slapen en als de behoeften veranderen met de leeftijd, is de gemiddelde duur voor een volwassene tussen de 7 en 8 uur.

#Als u te maken heeft met slaapstoornissen, biedt Sofrologie u een echte oplossing, dankzij oefeningen die op elk moment van de dag gemakkelijk en in alle discretie kunnen worden uitgevoerd.

Auto-gene-training is een training-oefening die u zal helpen in slaap te vallen, omdat het fysieke en mentale ontspanning bevordert – essentieel voor een comfortabele slaap – door u bewust te zijn van het gewicht en de warmte van uw lichaam.

Deze oefening is een van de oefeningen die wordt aanbevolen om slaapstoornissen te verminderen.

Slaapproblemen en slaapstoornissen
U kunt bij mij in de praktijk terecht met de volgende klachten:

  • ♦ inslaapproblemen
    ♦ doorslaapproblemen
    ♦ te vroeg wakker worden
    ♦ combinaties van bovenstaande

Klachten waarbij slaap een rol kan spelen en waarbij u baat kunt hebben bij behandeling door een psychotherapeut – Sofroloog zijn onder andere:

  • ♦ vermoeidheidsklachten                 ♦ overmatige slaperigheid
    ♦ piekeren/ een vol hoofd                 ♦ ademhalingsproblemen
    ♦ pijn, stress, burn out, hoofdpijn

De Psychotherapeut – Sofroloog kan wel (na)zorg leveren na de behandeling in het slaapcentrum. Deze (na)zorg heeft o.a. betrekking tot:

  • ♦ accepteren van het slaapprobleem
    ♦ zelfhulp  ♦ trauma
    ♦ slaapproblemen kort na een operatie

Twijfelt u of met uw klachten terecht kunt bij de Sofroloog – Psychotherapeut, neemt u dan contact met mij op.

therapie-slapen Sofrologie 12-11-2020

Slecht slapen is verschrikkelijk


Nachtenlang liggen woelen in bed of simpelweg klaarwakker naar je plafond liggen staren.
Daarbij dan nog die malende gedachten: “Als ik nu niet in slaap val, presteer ik morgen op mijn werk niks!” of “Het is toch niet normaal dat ik zo vaak wakker lig? Straks word ik nog gek!
Als je er wat aan probeert te doen, werkt het maar even. Slaapmedicatie helpt vaak wel even, maar het duurt niet lang of ook dat werkt niet meer. Ontspannen, mediteren, kruidenthee drinken of een nieuw dekbed. Niets lijkt te werken.

 

Even voorstellen…

Mijn naam is Thea Hopmans, psychotherapeut met een specialisatie o.a. inslaaptherapie en slaapstoornissen met Sofrologie als behandelmethode. Binnen de Psychologie en Sofrologie is er een werkmethode beschikbaar om slaapproblemen aan te pakken, maar deze is helaas bij veel mensen onbekend. Deze behandelmethode is kortdurend en duidelijk effectief. Veel mensen kunnen binnen twee weken beter slapen en begrijpen bovendien hun klachten beter. De kans dat ze nog eens slaapklachten ontwikkelen is dan ook meteen een stuk kleiner.

Natuurlijk slapen met Sofrologie

Slapeloosheid heeft een grote gedragsmatige component. Een psychotherapeut Sofroloog helpt mensen door middel van bewustwording en gedragsverandering. De therapie is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en heeft een praktische, voor u goed toepasbare aanpak.

Direct met je slaapproblemen aan de slag? In onze Training Natuurlijk slapen met Sofrologie doorloop je in zes weken een programma om weer op een Natuurlijke manier te kunnen slapen. Meer weten?

Opzet van de Training

Sofrologie 'Feel-healthy' voor vrouwen

De eerste week: De therapeut-begeleider benadert uw (lichamelijke/mentale) klachten en slaapproblemen vanuit een 24-uurs visie. De invloeden van uw dag lopen door in de nacht en daarbij zullen de gevolgen van uw slechte nachtrust doorlopen in de dag die erop volgt. 

Systematisch worden de onderliggende oorzaken en in standhoudende factoren van uw klachten en het slaapprobleem inzichtelijk gemaakt, aangepast en ”opgelost’. Hier is er aandacht voor voeding, beweging, emotie en gedrag.

In de 2e week pakken ergernissen en piekeren direct aan, zij zijn mede veroorzakers van slapeloosheid en de stoornissen.

“Je kunt je houding ten aanzien van die slapeloosheid veranderen. Hier leer je hoe jezelf weer controle kunt krijgen over je eigen gedachten en gevoelens.

We gaan kijken hoe we een denkswitch van actie naar rust maken. Dat druist in tegen je menselijke natuur om het te accepteren, want je wilt het zo graag. Dat is onze menselijke neiging, maar juist bij slapen werkt dat dus averechts.”

In de 3e week behandelen we Sofrologische- ontspanningsmethode, visualisatie en  meditatie.

Als u last heeft van slaapstoornissen, gaat al uw aandacht naar dit probleem. Weet dan dat er verschillende Sofrologie methoden zijn die een totale ontspanning mogelijk maken, in het bijzonder dankzij de afleiding van de aandacht door oefeningen als, hoe te ontspannen, meditatie en visualisatie, met een Psychologische en Sofrologische  wetenschap.

In de 4e week: Slapeloosheid heeft een grote gedragsmatige component. Een Sofroloog helpt mensen door middel van bewustwording en gedragsverandering. De therapie is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en heeft een praktische, voor u goed toepasbare aanpak.

Ademhalen is een belangrijk onderdeel binnen de bestrijding van slapeloosheid en zijn slaap – stoornissen.

In de 5e week: Spierontspanning deze meest bekende ontspanningsoefening, ook wel progressieve relaxatie genoemd is ontwikkeld door de Amerikaanse arts Edmund Jacobson. Een andere bekende oefening, is de Autogene Training ontwikkeld door de Duitse psychiater Johannes Heinrich Schultz 
Deze oefeningen zullen u helpen te ontspannen en in slaap te vallen, omdat het fysieke en mentale ontspanning bevordert – essentieel voor een comfortabele slaap – door u bewust te zijn van het gewicht en de warmte van uw lichaam.

Deze oefening is een van de oefeningen die wordt aanbevolen om slaapstoornissen te verminderen.

In de 6e week: Onthoud dat de basis van ontspanningstherapie ademhaling, ontspanning en positieve visualisatie zijn. De oefeningen kunnen zich dus richten op één van deze methoden of op een combinatie daarvan. 
Als u te maken heeft met slaapstoornissen, biedt sofrologie u een echte oplossing, dankzij oefeningen die op elk moment van de dag gemakkelijk en in alle discretie kunnen worden uitgevoerd.

Dus, gericht op het verlichten van slaapstoornissen, combineert deze oefening om beschermd in slaap te vallen tegen opwinding ademhaling en positieve en mentale sugesties

HBO - MBO 4 en verworven competenties

Kosten- Data- Tijd- locatie
Klik meer aan voor info

Sofrologie: nieuws voor professionals en geïnteresseerde.

Meld je aan en schrijf je in voor de gecertificeerde cursus’ Natuurlijk slapen met Sofrologie’ 

Deze cursus is speciaal voor HBO en MBO 4
personen die een connectie hebben in de gezondheidzorg.
Een eigen praktijk, ziekenhuis of in andere gezondheid-instellingen werken.
Zij die interesse hebben om met deze problematiek te werken zijn allen van harte welkom. 

Bij 6 en meer aanmeldingen wordt de cursus opgestart. en zal plaats vinden:
Praktijk voor Fysiotherapie Huijkelom, Frankische Driehoek 16, 5052 BL Goirle. (5 min. van Tilburg)

Maak een afspraak met Thea Hopmans Sofroloog in Goirle Nederland

Individuele en groepsontspannings - therapiesessies op een rustige en vriendelijke plek in Goirle - Tilburg